«مستندسازی»
مستندسازی؛ مستند کردن رویدادها، ثبت مطالب، عکس و معلومات مربوط به رویداد جاری و یا گذشته را شامل میگردد.
مکاتبات؛ نوشتههایی بهمنظور آگاهی، اطلاع و خبر بین دو یا چند نفر، موسسه، شرکت و سازمان که میتواند بهوسیله پست یا فرد انجام گیرد.
انواع مکاتبات؛
بازرگانی
اداری
مکاتبات بازرگانی؛ نوشتههای بازرگانی درباره تولید، خرید، فروش، ارائه خدمات و مسائل مالی.
سرلوحه مکاتبات بازرگانی؛ علامت تجاری، نام موسسه، شماره ثبت دفتر شرکتها، نشانی، تلفن، نشانی تلگرافی، تلکس و یا فاکس، نوع فعالیت و پست الکترونیک.
نامه اداری؛ مکاتباتی که با هدف معین و مشخص بین اشخاص حقیقی و یا حقوقی و همچنین سازمانها بهمنظور برقراری ارتباط مبادله میگردد.
اندازه و ابعاد نامههای اداری در دو قطع بزرگ و کوچک استاندارد شده است؛
قطع بزرگ A4 و قطع کوچک A5 و قطع A3 هم برای جدولها، نمودارها و صورتهای مالی و اداری کاربری دارد.
ارکان نامه اداری؛
سرلوحه
عنوان
سرلوحه؛ شامل عنوان بالای نامه، آرم سازمان یا نشان جمهوری اسلامی، شماره، تاریخ و شرح پیوست است.
عنوان؛ بیشترین کاربرد آن در مشخص کردن «مخاطب» است.
صورتجلسه؛ نوشتهای که حاوی مذاکرات و مصوبات جلسههای رسمی است
منبع:
آشنایی با رشتهی رشتهی صنایع دستی (فرش)
معرفی اپلیکیشنهای جدید شاخهی فنی و حرفهای